balandžio 11 | 2022
mokytojas-v-asmena-dalijosi-geraja-patirtimi

Mokytojas V. Ašmena dalijosi gerąja patirtimi

Balandžio 7 d. Lietuvos mokinių švietimo centre vyko seminaras tema „TRX jėgos diržų ir elastinių gumų panaudojimas fizinio ugdymo pamokose“, kurį organizavo Indrė Rudzinskienė – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Kvalifikacijos tobulinimo skyriaus metodininkė ir Laurynas Gumbis – FMC Sporto reabilitacijos klinikos vadovas. Į seminarą susirinko 20 įvairių sričių specialistų: profesinių mokyklų mokytojai, asmeniniai ir grupinių treniruočių treneriai, kineziterapeutai, neformalių būrelių mokytojai iš visos Lietuvos profesinių mokyklų, darželių,  pagrindinio ir bendrojo lavinimo mokyklų bei sporto ir sveikatingumo studijų. Seminaro lektoriumi buvau aš, Visvaldas Ašmena, Sporto klubo darbo organizavimo mokytojas, Sporto organizacijos veiklos administratoriaus specialybės profesijos bei fizinio ugdymo vyr. mokytojas bei grupinių ir asmeninių treniruočių treneris. Seminare dalinausi savo ilgamete teorine ir praktine patirtimi fizinio ugdymo bei  sporto srityse.

Seminaro dalyviai buvo teoriškai supažindinti su TRX diržų ir elastinių gumų istorija, filosofija, inventoriumi ir jo pasirinkimo rekomendacijomis, sporto programomis, fizinio ugdymo pamokų galimomis struktūromis ir kūrybiniais sprendimais bei fiziologine ir praktine nauda sveikatai. Seminaro vienas iš uždavinių buvo – tai galimybė ir noras praplėsti, papildyti mokytojų supratimą apie fizinio ugdymo pamokų paįvairinimą, efektyvesnę mokinių įtrauktį į ugdymo procesą bei efektyvesnį pamokos valdymą. Seminaro metu pristatyta TRX diržų ir elastinių gumų funkcionalumo savybių visuma, įtakojanti judesių valdymo pagerėjimą, kūno kontrolę, fizinių savybių (jėgos, ištvermės, lankstumo, pusiausvyros) komponentus. Dalyvavusieji turėjo galimybę ne tik išgirsti teorinės medžiagos informaciją, bet ir išbandyti praktiškai pratimus individualiai bei porose su TRX diržais ir elastinėmis gumomis. Teorija be praktikos, kaip ir praktika be teorijos yra neįsivaizduojama, norint kokybiškai perteikti žinias jaunam žmogui, įtraukti jį, užkrėsti judesio virusu, atskleisti visą fizinio ugdymo teikiamą žavesį ir galimybes. Svarbiausia juk yra kaip mokytojas perduoda informaciją: ar su aistra ir energija pamokoje ir už jos ribų, ar yra autoritetas ir lyderis, kuriuo mokinys norėtų sekti, ar nori į savo ugdymo procesą įvesti naujoves, kad pamoka taptų dinamiškesne, kokybiškesne ir jauni žmonės mokykloje apie ją ir mokytojus kalbėtų, norėtų ateiti, o ne pabėgti ar ateiti specialiai nepasiruošus. Švieskime, judėkime pirmyn, tobulėkime, keiskimės, laužykime nusistovėjusius standartus, nes edukuotas ir norintis permainų fizinio ugdymo mokytojas, neformalaus būrelio specialistas ar sveikatinimo treneris  – gali prisidėti prie pokyčių mokinių sportiniame švietime ir pabandyti  daryti kitaip, nes kitaip gali būti daug geriau, nei buvo iki šiol.

 

Profesijos ir fizinio ugdymo mokytojas Visvaldas Ašmena