lapkričio 8 | 2022
netradicines-sporto-sakos-2022-11

Netradicinių sporto šakų ir judriųjų žaidimų taikymas fizinio ugdymo pamokose

Spalio 26 dieną FMC Sporto reabilitacijos klinikoje vyko nuotolinis seminaras tema „Netradicinių sporto šakų ir judriųjų žaidimų taikymas fizinio ugdymo pamokose“, kurį organizavo Indrė Rudzinskienė – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Kvalifikacijos tobulinimo skyriaus metodininkė ir Laurynas Gumbis – FMC Sporto reabilitacijos klinikos vadovas. Į seminarą susirinko 30 fizinio ugdymo ir neformalaus ugdymo mokytojų iš visos Lietuvos profesinių mokyklų,  pagrindinio ir bendrojo lavinimo mokyklų.

Seminarą vedžiau  aš, Visvaldas Ašmena, sporto organizacijos veiklos administratoriaus specialybės profesijos ir fizinio ugdymo vyr. mokytojas bei grupinių ir asmeninių treniruočių treneris. Seminare dalinausi savo ilgamete teorine ir praktine patirtimi fizinio ugdymo pamokose bei  sporto srityje. Dalyviai buvo teoriškai supažindinti su netradicinių sporto šakų ir judriųjų žaidimų istorija, esme, bruožais, inventoriumi, praktiniu panaudojimu, kūrimu, nauda fizinei ir emocinei sveikatai. Vienas iš seminaro uždavinių buvo praplėsti, papildyti mokytojų supratimą apie fizinio ugdymo pamokų paįvairinimą, efektyvesnę mokinių įtrauktį į ugdymo procesą bei efektyvesnį pamokos valdymą. Seminaro metu pristatyta netradicinių sporto šakų ir judriųjų žaidimų funkcionalumas, įtraukties  galimybės į fizinio ugdymo pamokos procesą, įtakojant judesių valdymo kokybę, įvairumą, kūno kontrolę, fizinių savybių (jėgos, ištvermės, lankstumo, pusiausvyros) komponentų pagerėjimą bei motyvaciją smagiai įsitraukti ir judėti.

Dalyvavusieji seminare turėjo galimybę ne tik išgirsti teorinių  žinių, bet ir pamatyti praktinius  pratimus, atliekamus  individualiai bei porose su netradiciniu inventoriumi, kurio didelę dalį seminarui gaminausi pats iš turimų medžiagų mokykloje, pasitelkęs kūrybinę fantaziją. Seminaro tikslas buvo parodyti  mokytojams, kad jie gali ne tik duoti mokiniui inventorių, bet ir įtraukti juos į jo gamybą, papasakodami gaminamo inventoriaus funkcines galimybes ir panaudojimo įvairovę. Duokime mokiniams teorinių žinių, bet integruokime kūrybiškai į praktiką. Labai svarbu, jog pedagogas perduotų informaciją su aistra ir energija pamokose ir už jos ribų, tada jis tampa  mėgiamu, įdomiu, autoritetingu lyderiu, į kurį mokinys nori lygiuotis ir ateiti į tokias pamokas išbandyti naujovių. Panaudojant naujas netradicines sporto šakas (diskgolfą, lėkščiasvydį, kronumą, petankę, biliardą arba boulingą) ir įvairius judriuosius žaidimus su kamuoliais, rankšluosčiais, lankais, gertuvėmis arba buteliukais pamokos taps dinamiškesnės, kokybiškesnės ir jauni žmonės mokykloje masiškiau įsitrauks į ugdymo procesą. Reikia keistis patiems mokytojams, tam kad savo pavyzdžiu pakeistume mokinius ir jų mąstymą. Keiskime standartus ir revoliucionuokime fizinį ugdymą, nes mokiniai keičiasi, o mes turime adaptuotis, tik taip išliksime konkurencingi ir sveikatingi.

 

Visvaldas Ašmena, profesijos ir fizinio ugdymo vyr. mokytojas