Profesinis mokymas Lietuvoje gali būti organizuojamas mokykline arba pameistrystės forma. Pameistrystė prisideda prie teigiamo profesinio mokymo įvaizdžio kūrimo ir gerinimo, padeda jaunimui sklandžiai pereiti iš mokymo įstaigos į darbo rinką. Pameistriai, derindami profesinį mokymąsi su darbine veikla, įgyja darbo rinkai reikalingų praktinių žinių ir įgūdžių.
Pameistrystės profesinio mokymo organizavimo forma – profesinio mokymo organizavimo būdas, kai mokymas ar jo dalis vykdoma darbo vietoje: įmonėje, įstaigoje, organizacijoje.
- Mokiniams, pasirinkusiems mokymąsi pameistrystės forma, suteikiama galimybė iš karto įgytas teorines žinias taikyti praktikoje, t. y. įgyti konkrečiai darbo vietai reikalingas kompetencijas.
- Pagrindiniai pameistrystės dalyviai yra darbdavys, profesinio mokymo įstaiga, mokinys. Mokymas vyksta ir pas darbdavį ir mokymo įstaigoje.
- Pameistrystės forma organizuojamas mokymas, tai mokymas, kai ne mažiau kaip 70 proc. mokymosi laiko yra realioje darbo vietoje ir 30 proc. mokymosi laiko – mokymo įstaigoje.
Pameistrystės sutartis, priklausomai nuo susitarimo, gali būti sudaroma visam mokymo programos laikotarpiui, arba trumpesniam laikotarpiui.
Pameistrystė sudaro sąlygas besimokančiajam profesinio mokymo įstaigoje įgyti darbo vietai reikalingas kompetencijas, tuo pačiu prisidedant prie įmonės pridėtinės vertės kūrimo. Pameistrystės tikslas – profesiniame mokyme dalyvaujant darbdaviui bei derinant darbo rinkos paklausą ir pasiūlą, siekti spartesnės ekonominės ir socialinės įtraukties, didinti šalies ūkio ekonominius rezultatus, produktyvumą ir konkurencingumą.